2465 9195

Aktuelle Kurser

Aktuelle kurser forår 2019

Åbent for tilmelding!
Mindfulness & meditation for begynder Del 1
Stressforebyggelse og stresshåndtering
Bevidst nærvær i nuet foruden at dømme
Balance mellem at være og at gøre
Onsdage kl. 18-20
Start 23.1-2019
Tilmelding nødvendig – kun små hold. Pris: 1.700 kr. 8 x 2 timer

Mindfulness & meditation for let øvede Del 2
For dig der ønsker at vedligeholde og fordybe din mindfulness og meditations praksis.

Mere..

Om Sommestad

Hvem er Helga Sommestad?

Jeg er uddannet adfærdspsykolog med speciale i psykosocialt arbejdsmiljø. Min tilgang i samtale terapien er den kognitive model. Som et alternativ tilbyder jeg også den relativt nye teknik – Metakognitiv terapi.

Jeg har i mange år arbejdet med Mindfulness i Sønderborg. Jeg er uddannet coach og certificeret Mindfulness meditations instruktør. Jeg har stor erfaring i anvendelse af Mindfulness med 25 års egen meditation praksis og har, undervist hundredvis af mennesker i Mindfulness meditation 8 ugers grundforløb.

Mere..

Blog

6 timer siden

Bureau Sommestad

Her er en lille øvelse der kan hjælpe dig at finne de gode oplevelser i din hverdag.
Sid ned og luk øjnene i nogle øjeblikke og vær i kontakt med din krop.
Fornem, hvad du oplever lige nu.
Kan du mærke nogle behageligelige fornemmelser i din krop?
Måske føler du varme et sted, eller følelsen af at være afslappet.
Måske er din kind eller din hånd blød, eller måske at en del af din krop føles myg at røre ved.
Måske at du fornemmer følelsen af at være tilfreds - eller noget andet - som du oplever som godt lige nu.
Øv dig i at mærke efter det behagelige med en følelse af nysgerrighed.
Se hvad du opdager.
Nyd dagen
... Læs mereSee Less

View on Facebook

3 uger siden

Bureau Sommestad

Har du behov for mere energi?
Prøv dene lille øvelse og se hvad den kan bidrage med...
Stop op.
Læg alt hvad du har for hænder til side og tag tre dybe vejrtrækninger.
Helt ned i maven og pust ud.
Gentag tre gange.
Luk dine øjne og tag kontakt med din krop.
Hvad mærker du der lige nu?
I dine fødder, i dine ben, i din mave og i dit bryst, i din nakke, i dine skuldrer, armene, hænderne, fingrene, i din nakke, og i dit hoved?
Vær opmærksom på hver en kropsdel i ca. 5 sekunder ...
Afslutte med at mærke dig selv som et hele i stedet for enkelte dele.

Bemærk efterfølgende effekter og fornemmelser.
Nyd dagen
... Læs mereSee Less

View on Facebook