2465 9195

Aktuelle Kurser

NYT!
Weekend kursus: Mindfulness meditation 18-19. marts.
Lørdag: kl. 8-16
Søndag: kl. 9-15

For dig, der gerne vil på Retreat, men først vil prøve på en light version. For dig, der vil meditere sammen med andre i et lille hold.

For dig, der vil give dig selv en weekend. En weekend der vi taler om hvordan vi kan leve vores liv, indefra og ud i stedet for udefra og ind.

Mere..

Om Sommestad

Hvem er Helga Sommestad?

Jeg er uddannet adfærdspsykolog med speciale i psykosocialt arbejdsmiljø. Jeg har i flere år arbejdet med Mindfulness i Sønderborg. Jeg er uddannet coach og certificeret Mindfulness meditations instruktør. Jeg har stor erfaring i anvendelse af Mindfulness med 20 års egen meditation praksis og har, undervist hundredvis af mennesker i Mindfulness meditation 8 ugers grundforløb. Jeg tilbyder videregående træningsforløb, individuelle forløb, weekendkurser og retreat.

Jeg deltog selv i et 8 ugers pilotprojekt Mindfulness baseret stress reduktion.

Mere..

Blog

Små koste stunder af ro, er bedre end intet.

Prøv at slå lyden fra Tv-reklamer eller nyheder, du alligevel ikke er interesseret i.
Følg dine åndedrag hele vejen ind og hele vejen ud, så længe reklamen eller nyhedsindslaget er i gang.
Bemærk virkningen i krop og sind.

Denne øvelse vil hjælpe dig med at lande her og nu, og samtidigt genfinde fred og ro i krop og sind.
Prøv at gøre dette mindst en gang om dagen i den kommende uge.
Hvis du ikke ser TV, så prøv at bare afbryde det du laver, kun for en kort stund og træk vejret i nogle øjeblik.
Teste og se hvad du opdager.
Nyd dagen
... Læs mereSee Less

View on Facebook

Hvis du har problemer med at falde i søvn, kan du gøre denne øvelse med at trække vejret og tælle baglæns.
Denne øvelse vil hjælpe dig til bedre at give slip på dine tanker og komme til hvile.
Begynd øvelsen og se, hvor langt du kommer i at tælle.

Observere hvordan dine tanker får dig til at flytte fokus.

Start med at tælle lydløst baglæns fra 299
Sig / tænk 200- , som du trækker vejret in og -99 på udånding
Sig / tænk 200-, som du ånder ind og -98, som du udånder
Fortsæt og se, hvor langt du når i din tælling.

Hvis din opmærksomhed vandrer, notere det og fortsæt, hvor du slap i tællingen ...
Held og lykke!
Nyd dagen
... Læs mereSee Less

View on Facebook