2465 9195

Aktuelle Kurser

Ny holdopstart efterår 2017.

Mindfulness Meditation, Bevidst nærvær, Begynderhold.

START onsdag 30.8-17 kl. 18-20.    Fuldtegnet / Venteliste

Pris for 8x 2 timer: 1.700 kr. Betaling ved tilmeldelse.

Begrænset antal deltager!

——————

Mindfulness meditation med opbyggelse af egen praksis.

START: Torsdag 24.8 kl. 15-17    Fuldtegnet

Pris for 8 x 2 timer: 1.700 kr.

Mere..

Om Sommestad

Hvem er Helga Sommestad?

Jeg er uddannet adfærdspsykolog med speciale i psykosocialt arbejdsmiljø. Jeg har i flere år arbejdet med Mindfulness i Sønderborg. Jeg er uddannet coach og certificeret Mindfulness meditations instruktør. Jeg har stor erfaring i anvendelse af Mindfulness med 20 års egen meditation praksis og har, undervist hundredvis af mennesker i Mindfulness meditation 8 ugers grundforløb. Jeg tilbyder videregående træningsforløb, individuelle forløb, weekendkurser og retreat.

Jeg deltog selv i et 8 ugers pilotprojekt Mindfulness baseret stress reduktion.

Mere..

Blog

For mere nærvær i hverdagen. Her er det sjette sommerråd: at stoppe op.

Hvis og når, det ikke bliver som du havde forventet dig. Stop op og tag tre dybe vejrtrækninger.
Læg mærke til, hvad der sker i dine tanker og følelser. Og i din krop.
Kan du påvirke situationen? Vil du det?
Eller, giv slip, ud af slisken - lige nu?

Det er kun dig, der kan beslutte, hvordan du reagerer på dine følelser.

Når du øger bevidstheden om dine følelser og hvordan du handler i forskellige situationer, vil du blive mere afbalanceret og handle klogt, eller lade være med at handle, og i stedet acceptere, at det er sådan det er lige nu.
Træne dig i, hver dag at stoppe op og blive mere bevidst om dine reaktioner. Og held og lykke.
Nyd dagen
... Læs mereSee Less

View on Facebook

Med træning i mindfulness og medfølelse med sig selv, opdager vi mere af det, der forener os som mennesker, end det der skiller os ad. En holdning, der måske er vigtigere i dag, end nogensinde tidligere.
For at vise forståelse for andre, er vi nødt til at starte med os selv.
Her er det femte sommerråd - medfølelse med mig selv.

Læg dig ned - måske i græsset, på et blødt tæppe, eller i sengen og luk øjnene.
Læg dine hænder over dit hjerte, mærk varmen fra dine hænder.
Tag tre dybe vejrtrækninger – ind og ud, og mærk kroppens tyngde mod underlaget - du ligger roligt og trygt.
Følg din vejrtrækning et øjeblik og ved hvert åndedrag siger du stille til dig selv:
jeg trækker vejret roligt in... jeg ånder roligt ud ...
Efter en tid, kan du vælge et andet ord, f.eks. - tryghed, glæde, varme, kærlighed, eller noget andet du har brug for lige nu.
Du kan fortsætte med øvelsen nogle minutter, og derefter afslutte ved at igen tage tre dybe åndedrag ind og puste ud.
Se, hvad du opdager.
Du kan gøre denne øvelse hver dag i den næste uge.
Nyd dagen
... Læs mereSee Less

View on Facebook